www.car.cz
 

S šéfem valašské sekce Valašky Miroslavem Hošákem
     tisková zpráva


Rozhovor se zástupcem ředitele 35. Rallye Matador Tatry – Valašská rallye 2004 a šéfem české (valašské) sekce soutěže Miroslavem Hošákem

V průběhu prvomájového týdne, ve dnech 30. dubna až 2. května 2004 se Púchovsko a Valašsko stanou svědky společné česko – slovenské mezinárodní automobilové soutěže, která ponese název 35. Rallye Matador Tatry – Valašská rallye. Její organizátoři, RACING, s. r. o. Púchov a AutoMotoKlub Rallye Sport - Vsetín, připravil pro aktéry rallye i její diváky řadu novinek. Miroslav Hošák, zástupce ředitele rallye a odpovědný muž za její valašskou část, uvedl, že novinky by měly vést k dalšímu zkvalitnění a zatraktivnění soutěže v obou regionech. Rallye však bude mít také svůj společenský význam. Stane se totiž první soutěží svého druhu, která se uskuteční v obou zemích po jejich vstupu do svazku Evropské unie. Respektive oba státy do ní vstoupí v době jejího konání.

Jako první nelze nepoložit jinou otázku než tu, která dá odpověď na to, co vedlo organizátory dvou významných národních a mezinárodních soutěží k tomu, aby vytvořili či uspořádali jednu společnou rallye?
Společný motoristický podnik byl již předjednán v září loňského roku. A to i proto, že termínově si byly obě soutěže tak blízko, že by se v budoucnosti mohl projevit nezájem jezdeckého pole o oba pořadatele. Pro hrála i vzdálenost obou partnerských měst a tedy možnost rozvržení závodu do obou regionů. V neposlední řadě jsme společně zohlednili také fakt, že posádky mohou bodovat v jednom podniku ve čtyřech na sobě nezávislých klasifikacích. Samozřejmě doufáme, že spojením sil a pořadatelských schopností může dojít k povýšení stávajícího koeficientu na vyšší hodnotu.

Kam je soutěž zařazena?
Letošní ročník Rallye Matador Tatry – Valašská rallye, respektive jeho výsledky, budou započítány do hodnocení Mistrovství Evropy jezdců v rally s koeficientem 5, do Mezinárodního mistrovství České republiky, do Mistrovství Slovenské republiky s koeficientem 4 a do Poháru Slovenské republiky s koeficientem 4.

Jakou podobu bude česko-slovenská rallye mít?
Koncepce tratě společné rallye je připravována tak, aby si jezdci co nejvíce zazávodili a diváci si přišli na své. Prostě, aby sportovní hodnota závodu doznala co nejvyšší úrovně. Rádi bychom, aby v příštím roce byla naše společná rallye zařazena do kalendáře evropských podniků s koeficientem deset.

Známy jsou problémy při stavbě trati. Nastaly potíže také letos? Bude rallye ze sportovního hlediska opravdu dost náročná? Náročná tak, aby odpovídala evropským parametrům?
Při tvorbě jednotlivých rychlostních zkoušek musí pořadatel vycházet z daných podmínek a předpisů pro pořádání motoristických akcí. Problémem zůstává najít takové tratě bez využití účelových a místních komunikací. Zde dochází ke konzultacím s jednotlivými obcemi. I přes tyto problémy si myslím, že kvalita rychlostních zkoušek je zajištěna a z hlediska náročnosti bude etapa na Vsetínsku velmi náročná a bude patřit k nejobtížnějším jak v České republice, tak i na Slovensku. Pokud se týká Evropy, její parametry nejsou nijak rozdílné od parametrů národních.

Jaký je profil trati společné rallye?
V těchto dnech ještě probíhají poslední úpravy tratě. Její zcela konkrétní podoba bude proto známa až za několik dní. Již nyní je ale možné uvést, že ji rozdělíme do dvou etap a čtyř sekcí. Zařazeno do ní bude na osmi úsecích sedmnáct rychlostních zkoušek. Z toho devět o celkové délce přes sto padesát kilometrů se pojede na Vsetínsku. Celková délka rychlostních testů přesáhne dvě stě kilometrů.

Jak by měl vypadat časový harmonogram rallye?
Ještě nemůžeme vyloučit, že nedojde k dílčím úpravám jeho podoby. Proto uvedené časy je nutné brát jako orientační. Nicméně předpokládáme, že první vozidlo odstartuje z Púchova v sobotu prvního května v 7:30 hodin. Soutěžní posádky se přesunou do Vsetína, kde se na trať začnou vydávat od vsetínské radnice přibližně v půl deváté. Do cíle první etapy by měla vozidla začít přijíždět na stejné místo v Púchově krátce před dvacátou hodinou. V neděli pak auta začnou odjíždět v 8 hodin. Vítězná posádka by se měla s diváky u Sportovního klubu Púchov pozdravit týž den kolem patnácté hodiny."

Rallye Matador Tatry i Valašská rallye mají ve svých zemích svůj věhlas. Potvrdí to rovněž letošní účast soutěžních posádek?
Očekáváme, a první reakce nás k tomu opravňují, že milovníci Matadorky i Valašky se budou letos moci setkat s absolutní českou a slovenskou soutěžáckou špičkou. Chybět by neměli ani ostřílení borci z několika dalších zemí Evropy. Každopádně letošní pětatřicátý ročník Rallye Matador Tatry a třiadvacátý ročník Valašské rallye, soutěže, která je ve své novodobé historii prvním a jak pořadatelé doufají ne posledním společným ročníkem, slibuje dramatický průběh a nevšední divácké zážitky.

Mezi příznivce automobilových rallye pronikají různé zvěsti a informace o účasti či neúčasti vozidel specifikace WRC. Jak to bude v případě Matador Valašky?
Vozy specifikace WRC a skupiny A8 na naší společné rallye samozřejmě startovat budou. Poučili jsme se z nedostatků při Rallye Mogul Šumava v Klatovech a časový harmonogram jsme uzpůsobili tak, aby ke komplikacím s přesuny diváků mezi jednotlivými rychlostními zkouškami nedocházelo. Vozidla této kategorie totiž budou startovat před auty soutěžícími v Mistrovství Evropy, kde „véercéčka“ startovat nesmí. My a Slováci máme ještě výjimku s tím, že klasifikace těchto aut musí být samostatná.

Centrum české části rallye, respektive Valašky, se vrací do Vsetína. Znamená to, že Valašské Meziříčí zmizí z mapy automobilových rallye?
Centrem rallye na Vsetínsku se po třech letech stane opravdu Vsetín, respektive jeho radnice. Prostory v areálu vsetínského městského úřadu najdou všechny útvary ředitelství. Půjde o sekretariát ředitelství, tiskové středisko, dispečink, výpočetní středisko, středisko sportovních a technických komisařů a časoměřičů. Čilý ruch čeká během 35. Rallye Matador Tatry - Valašská rallye také obřadní síň. Uskuteční se zde slavnostní přijetí oficiálních hostů soutěže vsetínským starostou a případně další společenské akce související s průběhem rallye. Rušno bude i na prostranství mezi radnicí a vsetínským domem kultury.

A to ne jen proto, že odtud se přes startovní rampu vydají soutěžní posádky na tratě rychlostních zkoušek a přes ní se budou večer vracet na Slovensko, takže vozy soutěžních posádek mohou početné zástupy fanoušků sledovat z bezprostřední blízkosti v samotném centru města. Ale i proto, že zde proběhne řada kulturně společenských akcí připomínajících nejenom valašské folklórní tradice, jako je stavění máje, ale i vstup České republiky do Evropské unie.

To ale neznamená, že by organizátoři soutěže byli s podmínkami ve Valašském Meziříčí, které jim po minulé tři roky poskytovalo azyl, nespokojeni. Ba naopak. I nadále budou hledány cesty, jak toto město a jeho vynikající zázemí pro automobilovou rallye pro další léta využít. Věřím, že společnou řeč najdeme.

Ve Vsetíně dne 20. dubna 2004
Zpracoval: Dušan Póč – tiskové středisko rallye


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose