Martin Rada přivezl z Barumky další poháry a body 4.9.2006 11:36 - Pavel Jelínek
Nejen na špici a o absolutní prvenství v Barum rallye Zlín 2006 se tvrdě bojovalo. Také ve skupině N se sešla slušná konkurence a posádky čekala stejná porce kilometrů, jako ty úplně nejrychlejší. Na úspěšný start na Bohemii pak navázala hustopečská posádka Martin Rada a Roman Petr s vozem Alfa Romeo 147, která si ze Zlínska přivezla stříbrnou medaili ve skupině N3 a bronzovou v N.
Pro posádku, která se v podstatě ještě seznamuje s novým dvoulitrem ALFA ROMEO 147 2.0 TS se jedná o dosud nejvýraznější úspěch. „Myslím, že to dopadlo pro nás velmi dobře! Když projdeš výsledky, uvidíš, že se to rozhodlo v poslední sekci v sobotu, na Trojáku a Pindule, kde jsme získali náskok 54 sekund. V neděli jsme pak vyhráli dvě RZ v N3 (RZ 10 a RZ 11) a předposlední RZ 14 absolutně v N a drželi si odstup. Zatím je to náš nejlepší úspěch a jsme moc rádi,“ radoval se po dojezdu Martin Rada.
Přitom konkurence byla v enkách slušná. Jela prakticky celá česká špička, doplněná o Švéda Hanse Gustavssona (Renault Clio Sport) a Itala Claudia Sennu (také Renault Clio Sport), kteří měli zájem o body do mistrovství Evropy. V entrojkách byl rychlejší jen Egon Smékal ( Honda Civic Type R) a celkově v enkách pak letos bezkonkurenční Jaromír Tarabus (Honda Civic VTi ). Hustopečskou posádku naopak těší skalp zkušeného a obvykle hodně rychlého Jana Vaňáče (Peugeot 206 RC ), který zaostal o třičtvrtě minuty. Celkově pak obsadili solidní 31 pozici.
„Právě na Barumce jsme chtěli bojovat, byli jsme dobře naladěni po Bohemce a chtěl jsem nějaké body do MM ČR, abychom udrželi průběžnou třetí příčku v N3. Což se povedlo. Luboš Horáček a Lukáš Křivinka auto perfektně připravili a patří jim za to velký dík ! Ruda Kadlec, Broňa Dofek a Lukáš Křivinka se pak starali o auto v servisní zóně a auto jelo bez jediného technického problému,“ dodává spokojeně Martin Rada.
Ale jeden drobný a spíše kuriózní technický problém přece jen posádku postihl. Na slušovické zkoušce mohli pozorní diváci uvidět podivnou „aerodynamickou úpravu“ rudé alfy. Sklo ve dveřích u řidiče bylo částečně vysunuto a v okně drželo jen zázrakem.Zdálo se, že musí každou sekundou vypadnout „Před startem do rychlostní zkoušky při zavírání okna vyjelo sklo z vodící lišty a já už neměl čas to spravit, po RZ jsem to pak opravil,“ vysvětluje Martin.
V neděli posádka z jihu Moravy hlavně udržovala pozici, ale snažila se až do konce zajíždět co nejlépe. O tom svědčily i již zmíněné nedělní časy. „V neděli jsme chtěli udržet bezpečný náskok a protože jsem očekával od Honzy Vaňáče velké nasazení, nenechali jsme nic náhodě a nejvíce zvolnili až v poslední RZ, kdy jsme měli náskok jedné minuty a před sebou jen osmikilometrovou RZ Komárov,“ doplňuje Rada vzpomínání na Barumku a přidává plány dalších letošních startů : „Vzhledem k 39 bodům, které máme, bych chtěl ještě jet a dojet Třebíč a Příbram a udržet třetí příčku v N3.“
Tisková informace AGROTEC racing teamu _04.
Pavel Jelínek
media servis
www.motormix.cz, www.car.cz
Oficiální stránky týmu: http://www.AGROTECautoklub.cz/
V Brně 1.září 2006
Výsledky:
Skupina N3
1 |
65 |
1
|
Smékal Egon Chvojková Zuzana Honda Civic Type R |
N 3 |
02:52:55.5 |
02:52:55.5 |
00:00:00.0 00:00:00.0 |
2 |
79 |
2
|
Rada Martin Petr Roman Alfa Romeo 147 |
N 3 |
02:55:41.2 |
02:55:41.2 |
00:02:45.7 00:02:45.7 |
3 |
69 |
3
|
Vaňáč Jan Vorel Václav Peugeot 206 RC |
N 3 |
02:56:26.5 |
02:56:26.5 |
00:03:31.0 00:00:45.3 |
4 |
107 |
4
|
Stromšík Roman Měrka Petr Opel Astra OPC |
N 3 |
03:07:00.5 |
03:07:00.5 |
00:14:05.0 00:10:34.0 |
Skupina N
1 |
64 |
1
|
Tarabus Jaromír Trunkát Daniel Honda Civic VTi |
|
02:49:11.8 |
02:49:11.8 |
00:00:00.0 00:00:00.0 |
2 |
65 |
2
|
Smékal Egon Chvojková Zuzana Honda Civic Type R |
|
02:52:55.5 |
02:52:55.5 |
00:03:43.7 00:03:43.7 |
3 |
79 |
3
|
Rada Martin Petr Roman Alfa Romeo 147 |
|
02:55:41.2 |
02:55:41.2 |
00:06:29.4 00:02:45.7 |
4 |
69 |
4
|
Vaňáč Jan Vorel Václav Peugeot 206 RC |
|
02:56:26.5 |
02:56:26.5 |
00:07:14.7 00:00:45.3 |
5 |
72 |
5
|
Pertlíček Jiří Orava Radim Honda Civic VTi |
|
02:57:34.4 |
02:57:34.4 |
00:08:22.6 00:01:07.9 |
|