www.car.cz
 

ALMS: Tomáš Enge zvítězil v Petit Le Mans ve třídě GT1!!!
     1.10.2006 23:34 - tisková zpráva


ALMS: Tomáš Enge a tým Aston Martin Racing zvítězil v Petit Le Mans!

Aston Martin Racing dosáhl v sobotu 30. září prvního a druhého místa v závodě 1 000 mil Petit Le Mans. Tomáš Enge a Daren Turner vybojovali se svým vozem 007 Aston Martin DBR9 nejvyšší pozici ve třídě GT1.

Tým, jezdci a vůz bezchybně dovedli Britský tovární Aston Martin na dva nejvyšší stupně ve třídě GT1.
 
V osmé hodině závodu Pedro Lamy hlásil defekt pravého zadního kola vozu 009 DBR9 a zajel do boxu. Mechanici vyměnili pneumatiky a dotankovali vůz až do konce závodu. Lamy zůstal v autě a dokončil závod na druhém místě.
 
Sedmý safety car v závodě vyjel na trať po kolizi jednoho z LMP1 prototypů. Aston Martin 007 DBR9 byl okamžitě nasměrován k zastávce v boxech, kde proběhla výměna pneumatik, dotankování do konce závodu, a do vozu usedl jezdec Tomáš Enge, který zůstal za volantem až do cíle závodu na tisíc mil.
 
Safety car zůstával na trati jedenáct kol dokud se traťovým komisařům nepodařilo odstranit trosky havarovaného vozu. Když byl závod znovu zahájen, vůz 007 DBR9 vedl závod a týmoví kolegové s vozem 009 byli na druhém místě. Toto pořadí vydrželo až do zamávání šachovnicovým praporkem v cíli závodu.
 
Nadšený tým Aston Martin Racing oslavoval dlouho do noci.

Umístění v kategorii Celkové umístění Vůz číslo Vůz Posádka Nejrychlejší kolo
1 8 007 Aston Martin DBR9 Enge/Turner 1:18.996
2 9 009 Aston Martin DBR9 Lamy/Sarrazin 1:18.921
3 10 4 Corvette C6-R Gavin/Beretta/Magnussen 1:18.834
4 11 3 Corvette C6-R Fellows/O’Connell/Papis 1:19.282


David Richards, šéf týmu, Prodrive: „Je výborné, že se nám podařilo dokončit závod na prvním a druhém místě, ale tohle je jeden z nejdůležitějších závodů sportovních vozů nejen v Americe, ale na celém světě. Další je pravděpodobně jen Le Mans. V Le Mans jsme to nedokázali, ale povedlo se nám to tady, v Atlantě. Nyní se těšíme na konec sezóny ALMS a příští léto zpět do Francie.“

George Howard-Chappell, šéf týmu, Aston Martin Racing: „Vynikající výsledek ! Byl to velmi těsný závod a vedení v závodě se často měnilo. Všechny čtyři vozy v kategorii GT1 byly velmi vyrovnané. Dobrá práce týmu i jezdců. Když je vůz perfektně připravený, byl výsledek v takto dlouhém závodě s takovýmto vozem jen se dvěma jezdci jasnou záležitostí.“

„Hodně jsme získali jedním okruhem za safety carem a vytěžili z problémů konkurence. Vozy Aston Martin jely bez problémů a to jen ukázalo, jak dobrým vozem pro vytrvalostní závody DB9 je. Dík patří samozřejmě také našim partnerům Pirelli, kteří nám pomohli k fantastickému vítězství.“

Tomáš Enge 007 DBR9: „Chtěl bych hlavně poděkovat mému příteli Vinceznovi, který je lékař. Včera ráno jsem se cítil opravdu velmi špatně a myslel jsem si, že nebudu schopný závodit, ale on mi pomohl a já mohl jet celý závod.“

„Je to podruhé, kdy jsem zvítězil v Petit Le Mans. Zvítězil jsem zde už v roce 2003 a nyní je to ještě lepší. Jsem rád, že jsme zde zvítězili, byl to pro nás dlouhý týden a půl. Na tento závod jsme se připravovali tří denními testy, které byly pro mě a pro Stephana velmi náročně, ale vyplatilo se to. Podařilo se nám při testech najít dobrou volbu pneumatik Pirelli, připravili jsme výborný set-up vozu a udělali jsme všechno, co se dalo, pro toto vítězství.“

„Aston Martin vyhrál dva ze tří nejdůležitějších závodů. Sebring v roce 2005 a nyní Petit Le Mans. Příští rok tedy musíme zvítězit v Le Mans.“

Darren Turner 007 DBR9: „Je to dobrý pocit zvítězit, ale je trochu zvláštní, že jsme se v závodě pohybovali od čtvrtého až na první místo.  V posledních několika hodinách se to všechno sešlo a ostatní prostě neměli tolik štěstí. Posádka Aston Martin 009 byla velmi silná, ale pak měli defekt, který znamenal, že jsme se opět dostali do vedení. V poslední hodině už jsme se mohli věnovat jen dojetí do cíle a udržení pozice. Nejlepší je, že se nám podařilo dosáhnout double pro tým Aston Martin v takto významném závodě.“

Pedro Lamy 009 DBR9: „Po celý dlouhý den auto fungovalo skvěle. Je škoda, že jsme ke konci závodu dostali defekt a měli delší zastávku v boxech kvůli problému s tlakem vody. Opravdu si myslím, že jsme v závodě mohli zvítězit, kdybychom neměli tyto problémy. Pro tým Aston Martin to byl velký den skončit na první a druhém místě.“ 

Stephane Sarrazin 009 DBR9: “Je to opravdu vynikající výsledek pro tým, je to sen. Jsem velmi šťastný, ale i trochu zklamaný. Osm hodin jsme závod vedli, odvedli jsme velmi dobrou práci. Inženýr týmu Dave Wilcock auto velmi dobře připravil. Vůz se výborně řídil. Už nyní se moc těšíme na poslední závod sezóny, kterým bude Laguna Seca.“

Statistika závodu:
Vůz číslo   007  009
Počet okruhů   374  373
Počet zastávek v boxu 9  9
Čas v strávený v boxech 10:54.115 12:06.631
Maximální rychlost  115.75mph 115.86mph
 
Vstupenky na Petit Le Mans se stále sčítají.  Oficiální odhady Road America předpokládají účast více než 90 tisíc lidí, tedy o 26% více, než v roce 2005.
Tým Aston Martin Racing je momentálně na druhé pozici v hodnocení továrních týmů.
 
Neoficiální pořadí jezdců GT1
Olivier Beretta 157
Oliver Gavin 157
Tomas Enge 146
Stephane Sarrazin 140
Ron Fellows 136
Johnny O’Connell 136
Darren Turner 133
Pedro Lamy 124

Poslední závod American Le Mans Series se uskuteční v sobotu 21. října na okruhu Laguna Seca v Monterey, Kalifornie.


BPA


 
 
Fotogalerie:   Charouz racing F3000 při WTCC 2006 v Brně 2006 od Jirky Navrkala

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose