Martin Macík se pro Dakar 2007 opět převléká do žlutého 5.10.2006 10:47 - Pavel Jelínek
Sedlčanský tým Martina Macíka se znovu chystá na Dakar, znovu
s liazkou, opět s vlastním doprovodným kamionem. Plánovaná výrazná
evoluce se zatím nekoná, snad příští rok, ale příprava jistě ještě bude
zajímavá.
Martin Macík vyjede na Dakar se stejným autem jako letos, ve stejné
specifikaci. Vůz se znovu převlékne do tradiční macíkovské žluti. Plánované
technické změny nakonec zhatili sami pořadatelé tím, že ponechali stávající
technické předpisy v platnosti. Liazka tak musí ctít loňskou
homologaci.
Změny se však dotknou motoru. „Rozhodli jsme se výkonovou špičku
tolik nehrotit, proto výkonově zůstáváme na stejné úrovni. Ale díky jinému
palivovému čerpadlu jsme schopni dosahovat maxima výkonu už ve velmi nízkých
otáčkách, což nám jistě pomůže v pomalejších pasážích. Díky změnám
v převodech navíc dokážeme dosahovat maximální povolené rychlosti, a díky
tomu také zrychlíme,“ říká Martin Macík.
Největším oříškem se tak nyní jeví zástavba konečně fungujícího interního
systému centrálního dofukování kol. „právě na tom konstruktéři v Tedomu
dělají,“ říká Macík. Změny se dotknou také distribuce vah, na voze budou o
třetinu menší nádrže, které budou maximálně posunuty k zadní
nápravě.
Inovace doznal i doprovodný kamion, ať už úpravou nástavby,
zajišťující její lepší využitelnost nebo zástavbou závodního motoru a převodovky
i náprav dříve užívaných na macíkově závodním vozidle.
Tým se vrací k trojčlenné konfiguraci posádky. V závodním voze
by měli vedle Martina Macíka usednout i Jiří Žák a šéf Tedomu Vlastimil Vildman.
Tradiční Macíkův mechanik Ladislav Fajtl by měl pilotovat doprovodný vůz spolu
s Jiřím Čápem a zástupcem společnosti Tedom, který by měl u obou vozidel
hlídat technický stav motorů.
Jiří Vintr
|