Jaroslav Štauber s Miroslavem Ševčíkem v Příbrami třetí mezi historiky 10.10.2006 22:30 - tisková zpráva
Jaroslav Štauber s Miroslavem Ševčíkem třetí v HA na Příbramce
Úžasný výsledek korunoval dvoudenní boj na těžké soutěži plné krásných rychlostek. Posádka RallyeJournal.cz teamu Jaroslav Štauber – Miroslav Ševčík si dojela poprvé ve své kariéře pro místo na bedně.
Po smolném začátku sezóny, kdy jsme přišli během Rallye Vltava o náš motor, se v závěru dostavil po pravdě řečeno nečekaný úspěch. Při pohledu do startovní listina na Rallye Příbram jsme takový výsledek opravdu nemohli čekat, ovšem ukázalo se opět zlaté pravidlo automobilových soutěží, totiž že rallye končí až na cílové rampě.
Naše BMW 2002 Ti dostalo během prázdnin nový motor, který poskládal Michal Sum z Kroměříže a my jsme s ním poprvé vyjeli v polovině prázdnin na sprintu v Pelhřimově. Soutěž jsme sice dokončili na pěkném šestém místě, ale nebyli jsme příliš spokojeni s dosahovanými časy. Rallye Příbram ovšem ukázala, že auto nyní s novým motorem funguje o poznání lépe, než na jaře. V každém případě cítíme, že v autě je ještě nevyužitý potenciál, který nám dovolí v budoucnosti ještě zrychlit.
V začátku soutěže se na našem výkonu podepsala dlouhá přestávka, kdy jsme v závoďáku neseděli, a tak hned na první vložce jsme dostali od soupeřů pořádnou oblož. Pokusili jsme se s tím něco udělat a zrychlit, což se nám postupně dařilo. Velice mile nás překvapil výsledek z těžké patnáctikilometrové rychlostky v lesích u Orlíku, která je pověstná svou obtížností.
Je to opravdu krásná zkouška a dost nás mrzelo, že jsme si ji mohli naostro projet jen jednou. Tahle zkouška je fakt paráda: startuje se kousek za hotelem Orlík, v hlubokém lese na úzké cestě. Vložka se ale jede na kvalitním asfaltu. Je to většinou úzké tak akorát na jedno auto a cesta má extrémní lokální převýšení, takže se často jede proti velkému kopci a hned za horizontem to padá k vodě, kterou pod sebou vidíte z prudkého svahu, vše zakončeno těžkou zátočinou.
Srdcová záležitost. Všude vlhko, v exponovaných místech bláto a štěrk na cestě. V poslední části pak vložka vjede do obydlené oblasti a už je to taková česká klasika. Jako celek je to paráda. Náš pátý čas absolutně nás velmi potěšil a zjištění, že nám zde například Hájek se super výkonným oplem ujel jen o necelé 3 sekundy, nás opravdu zahřálo. Rozparádění jsme se pak vrhli do dalších bojů a výsledkem bylo čtvrté místo v průběžném pořadí v odpoledním cíli sobotní etapy.
V neděli jsme měli jediný cíl, udržet naši krásnou čtvrtou pozici před dotírajícími soupeři za našimi zády. Ovšem po chybě a následných technických potížích Petra Hejhala, který v té době jel na třetím místě, jsme se pustili do poslední zkoušky s odhodláním zlikvidovat zbývající 20 sekundový náskok.
Když jsme v jedné z úzkých pasáží trati poslední zkoušky míjeli smutně odstavené Hejhalovo auto, již jsme tušili, že by to mohlo dopadnou. Přežili jsme ještě jednu krizovku při těžkém odbočení v horní části Zaječova i skok na můstku v dolní části vesnice, kde jsme museli být snad metr ve vzduchu a šťastni dorazili do cíle.
Rallye je naším koníčkem a zábavou. Během uplynulého víkendu jsme si užili dostatečně. V následné euforii jsme se přihlásili na Semperitku do Rakouska, pojede se 27.10.-28.10. a z 85% je to šotolina. Ještě nikdy jsme nic podobného nejeli a myslím, že to pro nás bude určitě velká škola. Pokud se pojedete podívat, české vlajky s sebou a držte nám palce. Naše auto snadno poznáte – je bíločerné a je to BMW 2002 Ti!
Jaroslav Štauber
www.RallyeJournal.cz
Konečné výsledky Rallye Příbram 2006 Mistrovství České republiky v rallye HA
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10. |
Tichý-Horák
Hájek-Perski
Štauber-Ševčík
Drásta-Kožmínová
Hejhal-Hejhal
Kubíček-Valach
Klokočník-Gešvinder
Hloušek-Rozsíval
Jícha-Jícha
Cop-Cop |
Opel Kadett C
Opel Kadett C
BMW 2002 Ti
VAZ 2101
Škoda 110
VAZ 2101
Lada 2105
Škoda 110 L
Škoda 1000 MB
Škoda 1000 MB |
1h33'39"8
+4'41"3
+8'14"8
+10'02"2
+12'51"8
+13'21"6
+13'40"7
+23'59"3
+24'04"5
+39'46"3 |
|