Tonda Tlusťák po Příbrami : Vteřinu za Emilem? To přeci není porážka! 10.10.2006 22:37 - tisková zpráva
Ve strhujícím souboji s mistrem volantu Emilem Trinerem obsadil Antonín Tlusťák druhé místo ve skupině A a oba dokonce atakovali i umístění v TOP5. Zlatou třešinku na dortu obstaral zisk titulu v kategorii Junior 2000. Minulé soutěže nebyly pro Antonína Tlusťáka příliš šťastné. Bohemii i Barumku dokončil jen díky SupeRally. V Třebíči chyběl, protože startoval v Řecku na soutěži ME a ani tam moc radosti nezažil. Příbram proto přinesla výrazné zlepšení nálady.
Do Příbrami jela posádka Antonín Tlusťák – Vlastimil Dědic bez jasného cíle, ale s přáním zajet co nejlepší výsledek. Přestože poslední tři domácí soutěže nedopadly bodově nejlépe, byla ve hře šance na stříbro ve skupině A, S1600 i ve třídě A6. Otevřený byl i boj o trůn v kategorii Junior 2000.
„Barumka byla moje chyba. Auto bylo skvěle připravené. Chybu jsem udělal já ve Slušovicích, kde jsem byl trochu rychlý a o obrubník jsem urazil kolo. Pak jsme si zazávodili s Emilem, ale do výsledků jsme promluvit nemohli. Do Řecka nám dodavatel nedodal nový motor a museli jsme nasadit ten z Barumky. Bohužel auto se zastavilo na první vložce a tak jsme nabrali ztrátu v SupeRally a jeli jen druhý den. Vzhledem k tomu jsme tabulky moc nesledovali a chceme v Příbrami zajet dobrý výsledek ve skupině i v celkovém pořadí,“ říkal před startem Tonda a to ještě nemohl tušit, že právě z hornického města poveze domů nejlepší letošní výsledek a juniorský titul.
Prakticky od samého začátku se rozhořela urputná bitva mezi Tlusťákem a domácí soutěžáckou legendou Emilem Trinerem. Jednalo se o souboj jezdeckých generací a také o duel dvou generací automobilů. Zatímco Tlusťák s Dědicem krotili Citroenem Saxo KitCar, Triner se Singerem vyrazili na trať s vozem kategorie S1600. Ve vzájemném duelu, jehož předehru jsme mohli sledovat už během nedělní etapy Barum rally, se postupně propracovali do první desítky absolutního pořadí. Po dvou třetinách prvního dne se srovnali na devátém a desátém místě a druhém a třetím ve skupině A.
„Je to dobré, sice nás trochu vypeklo počasí, když jsme nasadili mokré pneu a pak to rychle oschlo. Mysleli jsme, že aspoň na Orlické vložce mokré gumy přinesou výhodu, ale ten průjezd nám zrušili. Uvidíme jak to půjde. Závodíme s Emilem, ale chceme jet svoje tempo a uvidíme jak to dopadne. Zatím na něj ztrácíme sedm, osm vteřin, protože Emil dostal nějakou penalizaci,“ popsal Tlusťák taktiku do třetích průjezdů.
V těch se jejich bitva změnila v boj o vítězství ve skupině, protože Josef Peták havaroval. To byla další motivace a tak není divu, že se posunuli i v celkovém pořadí na šesté a sedmé místo. Jediné co se nezměnilo, bylo jejich pořadí. Stále byl úspěšnější Triner, byť nyní již jen o pět vteřinek.
„Začátek byl pomalejší a začali jsme menším výletem. Emil jede strašně rychle a máme radost že se ho držíme. On je tu přeci jen na domácí půdě. Je to moc pěkný souboj a více zrychlit už asi nemůžeme. Uvidíme zítra, ale pokud Emil neudělá chybu, asi ho nestáhneme. Důležité budou první vložky a pak se uvidí.“
A také se vidělo. Přetahovaná pokračovala a pomalu se stávala jednou z ozdob soutěže. V takovém trapu se ani mistři volantu nevyhnou drobným chybičkám a zaváháním. Rozhodující tedy bude, kdo jich udělá méně. Před poslední vložkou stále vedl Triner o pět vteřin, jenže zbývalo ještě více než patnáct kilometrů. Tlusťák s Dědicem je proletěli ve čtvrtém nejrychlejším čase, ani ne deset vteřin za vítězem tohoto testu Arazimem, čímž se přiblížili svému výsledku z RZ14, kde byli absolutně třetí. Pohled na výsledkovou tabuli však byl neúprosný.
Na Emila scházela ještě vteřinka. Časový úsek rovný mrknutí oka a to vše po dvou dnech závodění a více než dvou stovkách ostrých kilometrů. Takový byl rozdíl mezi zlatem a stříbrem mezi áčky. Mrzí to Toníka? „Ne, nemrzí. Emil je tu doma a je to skvělý jezdec. Z prvního místa bychom měli větší radost, to jistě, ale i tak je to dobrý výsledek. Včera jsme udělali chybu v retardéru. Emil zase dostal spornou penalizaci. Dnes jsme na první erzetě dělali hodiny. Byl to krásný závod, jeli jsme do posledního metru rychle a to už dlouho nepamatuju. Jsme spokojení, autu jsme neublížili, takže nás teď čeká příprava na poslední soutěž ME v Antibes,“ hodnotil Antonín Tlusťák dramatický závěr a přidal i plány do budoucna.
Start ve Francii bude výlet doslova do jámy lvové. Jestliže v Bulharsku a Řecku byly evropské body vcelku dosažitelné, tak na Azurovém pobřeží budou viset proklatě vysoko. Ale rallye je krásný a nevyzpytatelný sport, takže se nechme překvapit. Před Mille Miglia také ani Toník sám nevěřil, že pojede tak vysoko, jak se nakonec pohyboval.
Milan Hauer
Motorsport-review.cz
http://www.motocarsport.com
PR
|