David Komárek představí poprvé tovární áčkový lancer. Pavel Jelínek
„Kompletně jsme auto rozebrali a všechno zkontrolovali. Velkou změnou byla kompletní přestavba elektroinstalace, použili jsme totiž jinou řídící jednotku motoru,“ upřesňuje David a pokračuje: „Posledních 14 dnů jsme dělali motor, transmise byly hotové již předtím. Z původního motoru jsme použili blok a hlavu. Protože jsme ještě motor skupiny A nedělali, postavili jsme vlastně jeho první variantu, kterou chceme dále rozvíjet. Motor je nyní dobře naladěn do 5000 otáček, ve vyšších otáčkách to ještě není ono, ale již víme, co změnit. Hned po Pražském sprintu budeme pokračovat.“
Pouze elektroniku pomáhal ladit německý odborník, se kterým Komárkovi spolupracují již 3 roky. Podvozek vozu s „datem narození„ v roce 1999 zatím doznal jenom drobných úprav: „Podvozek je původní, tlumiče Ohlins mají prozatím příliš tvrdé nastavení, to změníme až na další sezónu. Nyní jsme použili pouze trochu měkčí pružiny,“ doplňuje Davida jeho navigátor Zdeněk Roupec. „Je to samozřejmě rychlejší než enko, ale o kolik , to nevíme, nebyl čas na nějaká srovnání,“ dodává navigátor. Na „Prahu“ jsou se speciály WRC přihlášeni Václav Pech, Emil Triner, Pavel Valoušek, Tomáš Enge, či Karlové Trněný a Trojan. Do dvěstěšestky WRC opět po roce usedne Josef Peták, zatímco Slovák Béreš se představí v české premiéře s Hyundaiem Accent WRC. Další premiéry – ale s Octáviemi WRC plánují Martin Prokop a Daniel Landa , dosud dva Komárkovi soupeři ze skupiny N.
David Komárek pak pojede s číslem 12: „Pojedeme tak napůl – rychle i efektně pro diváky. Na ty nejrychlejší WRCy mít určitě nebudeme, ale to jsme věděli ještě před koupí tohoto auta. Vzhledem k tomu, že nemáme moc natestováno, tak budeme prostě zkoušet různá nastavení, ale nějaké ty smyky snad budou,“ vzkazuje David Komárek fanouškům.
Prvním startem sezóny 2004 budou pro dvojici z Okříšek na Třebíčsku Blovice a pak se uvidí. Vzhledem k faktu, že David bude opět střídat rallye a starty ve skupině M v závodech do vrchu, se bude objevovat především ve sprintrallye.
Pavel Jelínek, www.car.cz
Tisková informace Komvet Racing,
|