www.car.cz
 

Historie Kněžpolského okruhu začala v roce 1981
     5.4.2005 09:38 - tisková zpráva


Historie kněžpolského okruhu se začala psát v roce 1981, kdy parta nadšenců sdružených pod Automotoklubem PVT uvažovala o pořádání motocyklových závodů tady v regionu. Hradišťský okruh ani staroměstský však nepřipadaly v úvahu, vedla tudy hlavní trasa I/50. A tak bylo vybráno Kněžpole.

Výhodou bylo, že z hlavní cesty se dá do Kněžpole vjet a na jiném místě zase vyjet zpátky na hlavní cestu, silnice tak tvoří trojúhelník. Podle něj dostal také tento okruh svůj název – Kněžpolský trojúhelník. O rok později se tady měly konat první závody. Aby se na jejich pořádání vůbec sehnaly peníze, chodili organizátoři po smetištích a sbírali šrot, který dávali do sběru. V té době totiž nebyli žádní sponzoři, pořadatelé byli vděční ale i za to, když jim ředitel PVT dovolil používat podnikový telefon, dálnopis nebo počítač.

V roce 1982 se tedy v Kněžpoli poprvé startovalo, a to ve třídách do 125,175,250 a 350 ccm na úrovni krajského přeboru Moravy. V každé třídě se sešlo patnáct až dvacet závodníků. První tři ročníky se jezdil v Kněžpoli nejen krajský přebor, ale také volná třída do 350 ccm, ve které startovali Karel Kalina, Marián Srna nebo Stanislav Klátil.

Závody v Kněžpoli všichni velmi dobře hodnotili, a tak se tento tříkilometrový okruh stal dokonce součástí Mistrovství Československa. Tehdy to znamenalo obrovské uznání pro organizátory, protože o pořádání mistrovských závodů mělo zájem vícero okruhů.

Historickým dnem se stal šestnáctý červen 1985, kdy Kněžpole poprvé zažilo jeden ze závodů Mistrovství ČSSR, i když jen ve třídě do 80 ccm, která se však nikdy předtím nejezdila. Zároveň s tím se na Kněžpolském trojúhelníku i nadále pořádal krajský přebor a aby pořadatelé nalákali ještě více diváků, přidali ještě volnou třídu do 500 ccm.

Nikdy se nepodařilo, aby se tady konaly mistrovské závody i ve vyšší třídě. Na to bohužel nebyly peníze. V té době se totiž závodníkům platilo kromě odměn za umístění také cestovné, nocleh nebo plat pro mechaniky. Dnes si naopak závodník platí všechno sám.

Ale ani třídu do 80 ccm se nepodařilo v Kněžpoli dlouho udržet, poslední závod tady diváci shlédli v roce 1988.


 
 
Fotogalerie:   Češi na MS v Kataru 2005 od Petra Štoly

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose