www.car.cz
 

Pavel Stráský a Pavel Kacerovský se za měsíc dočkají ostrého startu
     11.3.2007 18:53 - tisková zpráva


Testování rozhodlo

 

Úspěšný výsledek sobotního povinného testování našeho soutěžního automobilu na ÚSMD Dekra v Praze na Chodovci zhodnotilo několikaměsíční snahu týmu a sen Pavla Stráského o přestupu do Mistrovství České republiky historických automobilů byl splněn!

 

Po obhajobě titulu v pohárové třídě V3 Škoda na Labské TROTINA Rallye v polovině října loňského roku jsme odstrojenou Škodu 130 L/A odvezli do Rakovníka ke specialistovi s mnohaletými zkušenostmi, od kterého jsme očekávali kvalitně provedenou práci při nejdůležitější části přestavby na typ LR. Kromě pohliníkování dveří, obou kapot a výroby nových předních makrolonových oken měl za úkol do vozu usadit nápravu vyhovující nové homologaci. Když jsme si po měsíci ´stotřícu´ z jeho dílny odvezli a zaplatili dotyčnému nemalou částku za odvedenou práci, vše vypadalo na první pohled moc pěkně a těšili jsme se, až si začneme na autě dělat sami. Záhy se však na Pavlově zdravotním stavu začala naplno projevovat nezaviněná civilní havárie při tréninku posledních závodů, strávil téměř dva týdny v nemocnici a poté se musel delší dobu rehabilitovat v domácím léčení.

 

Až kolem Vánoc, tj. vlastně před necelými třemi měsíci, jsme na autě začali ´makat´ a doufali, že včas stihneme březnové testování. Jako první přišlo na řadu usazení nových výškově stavitelných tlumičů zadní nápravy od firmy HP Sporting. Po uchycení do připravených uložení se však všem postavily vlasy hrůzou! Technická opracovanost nápravy byla nulová, tlumič byl po přišroubování do držáků naprosto vychýlen ze správného úhlu a auto zůstalo stát zaseklé na pružinách. Není se čemu divit, když si pan XY při výrobě a montáži nápravy ani nevyzkoušel, zda tam vůbec jdou tlumiče usadit.

 

Problém byl jak na levé, tak i na pravé straně auta. Tímto momentem začala nekonečná série problémů s technicky i funkčně nepoužitelnou nápravou. Jezdec Pavel Stráský s mechanikem Martinem Vaněčkem tak strávili hodiny výrobou několika verzí nových držáků jak tlumičů, tak i uchycení celé nápravy, na které posléze nebylo možné ani udělat geometrii! Kromě mnoha dalších vynaložených finančních prostředků a zkoušce psychické zdatnosti nám všem za zimu přibylo několik šedivých vlasů, protože počet problémů už přesahoval únosnou mez.

 

Novou homologovanou nápravu si však hned po nás nevědomky následků nechali udělat u člověka, který již postavil několik vozů, i naši velcí soupeři Jirka Šubrt a Mirek Janota. Co myslíte, jak dopadli…?

 

Důležitou součástí přestavby na vůz Škoda 130 LR byla i montáž drahé bezpečnostní nádrže ATL do přední části vozu. Náš tak už dost napnutý rozpočet dostal další ránu. Plánované nové sedačky Toora nakonec nahradily levnější, ale velmi pěkné modré sedáky Sparco Corsa. Vzhled vozu vylepšily i přední makrolony udělané podle originálních dobových výkresů.

 

Naše teď už opravdová ´elera´ by však vůbec nevznikla, nebýt jak jezdce Pavla, tak i hlavního mechanika Martina Vaněčka, který strávil v dílně veškerý svůj volný čas a autu se přes zimu doslova obětoval. Mnoho hodin před testováním nám ohromně pomohl kamarád a snad už i stálý mechanik Petr Pučegl. Všem patří obrovské poděkování za jejich výdrž a snahu. Díky, kluci!

 

Nyní čekají náš tým poslední přípravy na dlouho očekávaný první start v kategorii historických automobilů při Valašské rally, na kterou odjede posádka Pavel Stráský a Pavel Kacerovský za necelý měsíc. Auto však ještě před tím absolvuje tvrdý zátěžový test funkčnosti, aby vše bylo připraveno na sto procent.

 

Účast posádky v Hustopečích zatím zůstává otevřena, protože jihomoravský závod následuje dva týdny po Valašce a stejná doba ho dělí od našeho vrcholu sezóny, domácí soutěže a velkého snu - 35. Rallye Český Krumlov. Kamenem úrazu jsou ale především finance. Sponzoři se totiž za námi příliš nehrnou…

 

Za VSV rallye team

 

Pavel Kacerovský

www.vsvrallyeteam.cz


 
 
Fotogalerie:   Karel Abrahám - premiéra s 250 v Kataru 2007

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose