www.car.cz
 

Jan Sýkora se v Hustopečích mezi „velkými kluky“ neztratil
     29.4.2007 20:02 - tisková zpráva


Poněkud neplánovaně se na startu Agrotec Iveco Rally Hustopeče objevila také západočeská posádka Jan Sýkora – Martina Škardová, přestože letos se starty v „prostředním“ šampionátu MČR rallye příliš nepočítali. Stejně jako před čtrnácti dny na volném poháru ve Starém Smolivci bylo jejich závodním náčiním Mitsubishi Lancer EVO VIII z dílen Racing Activities Mládek v barvách sponzora AUTA 24. Nováčci ve velkém enku se neztratili ani tentokrát.

 

V týdnu před startem čekaly na Martinu ještě důležité školní povinnosti a tak Honza absolvoval seznamovací jízdy s Michalem Horou, jinak výtečným závodníkem.

 

Do Hustopečí jsem odjížděl s myšlenkami na to, jak asi tato soutěž výsledkově dopadne a jestli, jako nováčci ve třídě N4, nedostaneme od soupeřů takříkajíc za uši. Klid na duši mi po cestě tentokrát místo Martiny dodával Míša Hora, který narychlo zaskakoval při psaní rozpisu. Michalovi za pomoc patří obrovský dík. Sám sebe si na tomto postu nedovedu představit. Cestou jsme si popovídali, jak jinak než o závodech. Seznamovací jízdy se nesly v klidném tempu.

 

Trénovali se jen čtyři erzety a byly na ně dva dny, což se nám tentokrát hodilo. K Míšovi jako na spolujezdci nemám jedinou výhradu. Jeho poznatky a zkušenosti se mi moc hodily. Přesto budu radši, až ho uvidím opět za volantem jeho fabie a všichni fanoušci mi jistě dají zapravdu,“ vysekl Honza poklonu zaskakujícím spolujezdci.

 

Vstup do soutěže mladé blovické posádce vyšel nad očekávání. V pátečních, večerních erzetách za sebou za tmy nechali mnoho posádek zvučných jmen. Po úvodní etapě se usadili na šesté pozici absolutně a třetí ve skupině N.

Pro závod jsme měli opět připraven krásný vůz Mitsubishi Lancer EVO VIII. Přes opětovnou trému jsem se na svezení s tímto dravcem moc těšil. Začátek za tmy byl opět novou zkušeností. Mě osobně tma nedělá žádný problém. Jen bych na ní možná měl mít brýle, ale to neberu jako hendikep. Závodění v noci se mi líbí. Asi i proto se nám podařilo dosáhnout pěkných časů,“ pochvaloval si Honza páteční etapu.

 

Stejně jako loni, kdy mezi jihomoravskými vinicemi startovali s felicií, nebylo Honzovi a Martině přáno dojet až na cílovou rampu. Osudnou se jim stala pátá rychlostní zkouška. V jejím samotném závěru, doslova na dohled cílové fotobuňce přišla technická porucha a to znamenalo odstoupení.

 

Bylo moc příjemné startovat druhý den mezi soutěžáckou špičkou a před borci jakými jsou Pepa Semerád a Pepík Peták. Dosud jsem to vždy bral spíše jako sen. Pro první ranní erzetu jsme zvolili až příliš pomalé tempo a výsledkem byl propad o dvě místa zpět. Na další vložce už bylo vše správně a zaostali jsme jen kousíček za Semerádem. Třetí sobotní vložka pro nás však byla smolná.

 

Měli jsme jí rozjetou slušně, ale bohužel, čtyřista metrů před cílem nás zradil čtvrtý rychlostní stupeň. Auto bylo perfektně připravené. Do materiálu však vyjma rentgenu nikdo nevidí a s tím se prostě nedá nic dělat. Jsem rád, že si z Hustopečí vezeme cenné poznatky jak z autíčka, tak z naší jízdy. Myslím, že po načerpání patřičné jistoty se dá s vozem ještě hodně zrychlit. Pro nás bylo zatím důležitější jet spíše na jistotu. Uvidíme jak se nám bude dařit příště.

 

Samozřejmě chci poděkovat našim sponzorům, autobazaru Auta 24 Liberec, Autodoprava Kutílek z Heřmanic, mému tátovi, klukům z Vlčic a Frýdlantu v čele s Vénou Šmídem a celému týmu Racing Activities Mládek,“ hledá pozitiva i na nedokončené soutěži blovický pilot.

 

Své slovo k soutěži na jihu Moravy přidala i Martina, které tentokrát soutěž značně zkomplikovalo studium.

 

Hustopeče jsem si letos neužila se vším všudy. Kvůli škole, kde jsem musela být až do pátku, jsem nemohla s Honzou absolvovat seznamovací jízdy. Zastoupil mě Míša Hora. Vše mi parádně a velmi ochotně připravil a já jsem už jen slízla smetánku a vezla se. Moc mu za to děkuji. Byl to ovšem velký rozdíl, jelikož jsem zvyklá upravovat si rozpis během tréninku podle sebe. Nyní jsem tak činila až při ostrých kilometrech během prvních průjezdů.

 

Páteční etapa se mi zdála vlažnější a opravdu spíše seznamovací. Po přečtení výsledků jsem byla našimi časy mile překvapená. Úvodní sobotní erzeta se nám příliš nepovedla. V té další jsme se začali pomalu zahřívat a zrychlovat. Honza si osahal auto a já se vžila do rozpisu. Vše se zdálo být v pořádku. Pak se však vloudila porucha převodovky, která nás i celý tým moc mrzela a museli jsme odstoupit. Porucha jako taková není až takový problém, jako to, že samotnému závodu obětuje mnoho lidí tolik času, práce a úsilí a vše skončí bez kýženého výsledku.

 

Chtěla bych se omluvit mechanikům Racing Activities Mládek a panu Mládkovi za moji nepříznivou náladu po závodě. Byla způsobena tím, že se na nás smůla lepila už od rána, kdy jsme před hotelem našli vykradené tréninkové auto. Moc se těším a budu vděčná, pokud budeme mít v blízké budoucnosti další možnost svezení s mitsubishi, protože takový adrenalin se zažívá jen málokdy.


Vlastimil Resl

Motorsport-review.cz

 

Tisková informace posádky  Jan Sýkora – Martina Škardová


 
 
Fotogalerie:   Agrotec Iveco Rally Hustopeče 2007 - foto Petr Bača

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose