www.car.cz
 

Zádveřičtí střídavě úspěšně: Na bedně, na boudě, se štěstím i s prázdnou.
     20.4.2006 16:05 - tisková zpráva


Na bedně, na boudě, se štěstím i s prázdnou.

 

Se smíšenými pocity odjížděly posádky Motocar Sport Zádveřice z Agrotec Rally v Hustopečích. Na jedné straně byli všichni spokojení s výsledkem i výkonem aspiranta na titul Létající Chod Jana Šlehofera. Méně spokojenosti již bylo s technikou, která potrápila Antonína Tlusťáka i Lukáše Veselého a také havárie Jiřího Krajčíka přidala pár vrásek na čele.

 

Tlusťákova smůla a štěstí zároveň

Spolu s ustupující zimou kleslo i pracovní vytížení Vlastimila Dědice a ten tak mohl zaujmout své místo navigátora u Antonína Tlusťáka, kde za něj úspěšně zaskakoval zkušený Tomáš Plachý. První letošní start, který měl sloužit hlavně k opětovnému sladění posádky před první soutěží ME Mille Miglia v Itálii, však nedopadl nejlépe. Tonda s Vlastikem absolvovali zřejmě svou nejkratší soutěž, protože porucha setrvačníku je nepustila ani do první rychlostní zkoušky. Na první pohled smůla, ale také štěstí.

 

Kdyby k poruše došlo až v Itálii, odstoupení by mrzelo nesrovnatelně více. Místo na trať se tak vůz vydal zpět do dílny a jeden z mechaniků vyrazil do Liberce pro náhradní díl. Po návratu se zjistilo, že dovezený setrvačník do Citroenu Saxo 1,6 Kit Car nepasuje. Každý správný tým má však připravený i plán B, takže opět se vyráželo do Čech, tentokrát do Příbrami. Pomocnou ruku nabídl Josef Peták a jeho sportovního gesta si v Motocar Sport Zádveřice vysoce cení. V té době však již Antonín Tlusťák s Vlastimilem Dědicem vyráželi na jih Evropy, ke svému prvnímu reprezentačnímu startu.

 

Ve chvíli rozesílání této zprávy měli za sebou úspěšně shakedown. Počasí je zatím pěkné, ale zatahuje se a čekají se přeháňky. V horách bylo při treninku proměnlivé počasí. Pršelo, padaly kroupy, ale také krásně svítilo sluníčko. Shakedown jsme jeli třikrát, auto funguje a tímto ještě jednou děkuji Pepíku Petákovi za pomoc. Tratě tady se nedají srovnat s ničím, co jsem doposud jel.

 

Na jednom závodě projedu tolik zatáček, jako doma za celou sezonu ve sprintech. Kdo zde nejel, ten si nedokáže představit, jak je to těžké. Byl jsem připravený na hodně, ale je to ještě horší než jsem čekal. Úzké silničky stoupají a klesají do kopce a z kopce. Jedeme i ve výšce  1600 - 1700 metrů na mořem a na kousku tratě byl ještě sníh na cestě. Kolem tratě je běžně bílo. Umístění si netroufám odhadovat,“ řekl v krátkém telefonátu Antonín Tlusťák, kterého ve čtvrtek večer čeká první čtyřkilometrová rychlostní zkouška na autodromu nedaleko Brescie.

 

V Pátek po půl deváté pak začne to pravé závodění, které zájemci mohou sledovat on-line na stránkách http://www.rally1000miglia.it. V cíli je první vůz očekáván v sobotu před osmnáctou hodinou.

 

Šlehoferovo opakované vítězství

Jan Šlehofer se Zbyňkem Soběhartem zahájili soutěž těsným soubojem o druhou příčku ve skupině N s Martinem Radou a Václavem Dunovským. Třetí vložka tuto skupinu roztrhla a Honza se Zbyňkem se usadili na třetí příčce. Konečnou stříbrnou pozici ve skupině a první ve třídě N2 získali ve čtvrté erzetě, kde Rada musel odstoupit.

 

 Své skvělé umístění potvrdili i na posledních dvou měřených testech, když dokonce útočili na bodovanou patnáctku absolutního pořadí. Nakonec scházely jen necelé dvě vteřinky. V průběžném pořadí MČR v rallysprintech díky dvěma vítězstvím jasně vedou třídu N2 a upevnili si stříbrnou příčku ve skupině. Kdo v Hustopečích byl, jistě nám dá za pravdu, že plně zaslouženě.

 

Veselého trápení s elektronikou

Lukáš Veselý s Janem Paulíkem se hodně těšili nejen na týmový souboj se Šlehoferem, ale i na boj o špičku ve třídě i ve skupině. První průjezdy však přinesly zklamání v podobě závady, která si hrála na schovávanou nejen s posádkou, ale i s mechaniky týmu Motocar Sport Zádveřice. V polovině soutěže tak byli až na šestém místě. Po servisu se auto umoudřilo a Lukáš s Janem dokázali postoupit na čtvrtou příčku.

 

Od bronzu, který zatím držel Michael Bartončík, je dělilo před poslední vložkou přesně šest vteřin a to nebylo mnoho. O to víc je mrzelo, když elektronický šotek na závěrečném a na potvoru nejdelším měřeném úseku, opět řádil. Zklamaně tak museli zapomenout nejen na umístění na bedně, ale ještě se před ně opět posunul Tomáš Hrabec a klesli tak na páté místo ve třídě. Škoda. Svět rallye však jde dál a pro mladou a nadějnou posádku jsou připraveny další výzvy.

 

Krajčíkův kotrmelec

Ani druhou soutěž se nepodařilo dokončit Jiřímu Krajčíkovi s Richardem Lasevičem s Hondou Civic Type-R. Zpočátku nebyl Jiří příliš spokojen se svou jízdou na uklouzaném povrchu. Na druhém testu se přesto posunul na bodované příčky ve skupině a ve třídě bojoval o bronz s Jiřím Ševečkem.

 

Osudnou se mu však stala Divácká, tedy pátá rychlostní zkouška. Rychlé klesání na novém asfaltu, který byl pokryt vytahanými nečistotami, si vyžádalo daň v podobě několika havárií a jedna z nich potkala i Jiřího Krajčíka. Jeho Type-R se sklouzl do příkopu a v něm se po nárazu do mostku převrátil. Posádka vyvázla bez zranění, ale na autě budou mít mechanici dost práce. Škoda jen, že Jiří Krajčík odstoupil právě ve chvíli, kdy šance na postup ve výsledcích byla více než reálná.

 

PR

 

Milan Hauer

Motorsport-review.cz

 

Tisková informace MOTOCAR SPORT Zádveřice

http://www.motocarsport.com


 
 
Fotogalerie:   Offroad Trial 06 v Chříči podruhé. Od M. Jenčíka a M. Ježka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose