www.car.cz
 

Zlaté, stříbrné a bronzové letní sprinty pro Zádveřice
     3.8.2005 20:10 - tisková zpráva


Blovice a Pačejov. Dva velice podobné letní rallysprinty opět rozšířily sbírku úspěchů posádek Motocar Sport Zádveřice. Šestice posádek byla na trati vždy vidět hodně vysoko ve svých skupinách, či třídách. Zatímco v Blovicích některým nepřála technika, Pačejovský cíl viděli všichni a do Zádveřic putovalo opět slušné množství pohárů a věnců za umístění na stupních vítězů. 

 

Z čela skupiny A do WRC a pak zase zpátky

Vlajkovou lodí týmu je stříbrný Citroen Saxo.Kit Car Antonína Tlusťáka a Vlastimila Dědice. Nejenom že jsou dostatečně rychlí, ale jako jediní dokázali bodovat ve všech dosavadních soutěžích, takže jejich další zbraní je i spolehlivost.

 

Po odpadnutí Kopeckého, sváděli velký souboj o druhé místo s Romanem Odložilíkem. Rozhodnutí přinesla až poslední erzeta, kde Odložilík podal vynikající výkon a vybojoval stříbro pro sebe.

 

Jak moc mrzela Tondu porážka v úplném závěru?: Tohle nikdy nepotěší, ale smutný nejsem. Tyhle tratě jsou ještě rychlejší, než byly na Matadoru. Roman zatáhl a my jsme na něj neměli. Nejeli jsme pomalu, ale taky ne žádný extrém. Byl to třetí průjezd a ze zkušenosti vím, že potřetí se již jede s velkou mírou rizika, proto jsme se snažili hlídat se, abychom neudělali chybu,“ řekl v cíli i se třetím místem spokojený Tlusťák, který si i tak upevnil vedoucí pozici v tabulce skupiny A. Ještě o místo lépe skončil o dva týdny později v Pačejově, když dojel druhý za vítězným Petákem.

 

Tentokrát Tondu výjimečně navigoval další zkušený spolujezdec Tomáš Plachý. Pochvalu za svou jízdu si vysloužil i od týmového kolegy Josefa Koukoly, který si do Pačejova přijel ukrátit dlouhou pauzu mezi Rallye Bohemia a Barum rallye. O titulu se zřejmě rozhodne právě mezi Antonínem Tlusťákem a Josefem Petákem na zbývajících třech soutěžích MČR v rallysprintech.

 

Myslím, že na to je ještě brzo myslet. A kdybychom skončili druzí, tak se taky nic neděje, vždyť být druhý za Petákem v první sezoně se saxem, je skoro stejné jako vyhrát,“ uvažuje Toník na budoucím vývojem a připojil kritiku přístupu pořadatelů: O zbytečně rychlé trati v Blovicích, zpomalované retardéry jsem již mluvil. V Pačejově se k tomu přidal ještě, po loňsku opakovaný, problém v servisní zoně, která již svým povrchem ani velikostí neodpovídá současným požadavkům. Stejně tak vyhrožování pokutami a nepříliš slušné chování „správců“ servisní zony.“

 

Dalším Toníkovým ostrým startem bude domácí Barum rallye. Ještě před tím si však vyzkouší tento víkend svezení s octavií WRC. Mám z toho radost. WRC je technické maximum toho, co se u nás dá řídit a proto jsem nabídku, která přišla od RSP, nemohl odmítnout. Vzhledem k tomu, že WRC jsou pomalu vytlačována, rád si ještě zkusím jízdu s takovým autem,“ uzavřel Toník, který pojede Rallye Ecce Homo se Škodou Octavia WRC, připravenou Profiko Rally Teamem.

 

Smékalova smůla v Blovicích

Blovický sprint měl ve skupině N skvěle rozjetý Egon Smékal. Po třetině soutěže vjížděl do servisu jako čtvrtý s minimálním odstupem za rychlými renaulty Václava Stejskala a Jaroslava Roubíčka. Bohužel zadřený diferenciál vystavil posádce stop, takže mohla jen uvažovat nad tím, jak vysoko by skončila zvláště, když jasně vedoucí Josef Sedláček havaroval.

 

Na Agropě si Smékal držel zpočátku bronzovou příčku. Nakonec však neodolal drtivému finiši Zbyňka Novotného, takže v cíli byl čtvrtý. Clia byla tentokrát nad síly jeho hondy.

 

Trojanová dvakrát nejrychlejší

Stejné auto, tedy Hondu Civic Type-R jako Egon Smékal, řídila i Kačka Trojanová. V Blovicích se na sebe moc a moc zlobila, protože vcelku zbytečně ublížila levým dveřím a za trest pak musela po zbytek soutěže vyhlížet z auta jen přes méně průhlednou folii. Ani ta jí však nezabránila ve stíhačce, která ji vynesla z devátého místa v enkách na pátou příčku v cíli.

 

V Pačejově se jí podařilo vystoupat ještě o místo výše a šlo to tentokrát i bez poškození vozu. Z obou sprintů si odvezla domů i cenu pro nejrychlejší ženu za volantem.

 

Rychlí mladíci v N1600

Skvěle se mezi sprintery uvedla dvojice mladíků ve třídě N1600. Petr Matějovský více než polovinu Rallye Úslava hájil druhé místo ve třídě navzdory motoru, který ve velkém vedru odmítal podávat špičkový výkon a malinko se „flákal“. Tři vložky před cílem řekla dost převodovka, takže na pořádný úspěch si Petr musel ještě dva týdny počkat. A dočkal se.

 

V Pačejově vedl třídu od druhé do deváté vložky a to jel prosím svou druhou soutěž MČR a má za sebou jen tři rallye v ČMPR. Nakonec podlehl tlaku nepoměrně zkušenějšího Ladislava Henzla, ale i tak je velkým příslibem do budoucna. Stejně tak i Jan Šlehofer s druhým menším civicem. Blovický sprint pro něj skončil až příliš brzy.

 

V Pačejově však již byl jeho civic v plně ve formě, stejně jako jezdec, jedoucí druhý sprint v životě. Ani to mu však nebránilo, aby se dokázal vyrovnat nejprve se soubojem s Bartončíkem a později odolal tlaku Pavla Dohnala. S klidem hráče pokeru uhájil bronzovou příčku ve třídě s náskokem téměř nezměřitelných devíti desetin vteřiny.

 

Vykydalová drží druhou příčku v dámském poháru

Eva Vykydalová svedla v Blovicích těsný souboj o stříbro v dámském poháru s Petrou Lesniakovou a v cíli byla o půl vteřinky úspěšnější. O dva týdny se jejich duel opakoval. Nejprve Eva všechny překvapila druhým nejrychlejším časem ve třídě N1600 a  stejná příčka jí patřila i mezi dámskými posádkami.

 

Petra Lesniaková se však rozhodla jí porážku z Blovic oplatit, takže Eva nakonec dojela do cíle jako třetí, ale její průběžně druhá příčka zůstala neohrožena.

 

 

Milan Hauer

www.motorsport-review.cz

 

 

Tisková informace MOTOCARSPORT Zádveřice

http://www.motocarsport.com


 
 
Fotogalerie:   Rally Agropa 2005 od Pavla Paláčka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose