www.car.cz
 

Příbram: Trněný po roce a půl na bedně. Už to muselo přijít, říká..
     tisková zpráva


Už to jednou muselo přijít. V Příbrami snad již konečně Karel Trněný prolomil smůlu, která loňského vicemistra republiky letos provázela a přestože ani tentokrát nebyl zcela bez problémů, dojel si spolu s Václavem Pritzlem, pro třetí místo v předposlední letošní soutěži MMČR.

Pohled do statistiky říká, že v rámci MMČR stál Karel Trněný naposledy na bedně po loňské Valašské rallye. Ve sprintech si pohár vyzvedl ještě v Brně za druhé a na Kopné za třetí místo. Od té doby však vycházel na prázdno. Lépe se mu dařilo v zahraničí, kde slavil úspěch na Slovensku a zejména v Maďarsku, doma mu však pšenka nekvetla.
 
Ani úvod Příbramské soutěže nenaznačoval výrazný obrat k lepšímu, když musel dokonce odrážet útoky Václava Arazima na enkovém autě. Příčinou byly naštěstí jen špatně zvolené pneu a to je závada, která se dá velice lehce napravit. Ve druhých průjezdech už posádka octavie srovnala krok s Trinerovým seatem a držela si mimo dostřel i Tomáše Vojtěcha.  Naopak na sedmé a osmé vložce, které druhé kolo uzavíraly, zdárně sekundovala i Pechovi a Štěpánu Vojtěchovi. Ani odstup za v Příbrami bezkonkurenčním Kopeckým, nebyl nijak veliký. Trinerův náskok se poté snížil na polovinu a v poslední sobotní rundě bylo o co závodit, zvláště když Štěpána pozlobilo auto.
 
Před koncem etapy se Karel Trněný s Václavem Pritzlem vyhoupli na třetí příčku a to bylo umístění o kterém se jim v poslední době snad ani nesnilo. Náskok padesáti vteřin před Emilem se zdál být před nedělní, kratší a rychlejší, etapou dostatečný. Když ani očekávaný nápor Tomáše Vojtěcha nebyl natolik důrazný, aby stačil na výraznější přiblížení, začalo to vypadat na nejlepší výsledek letošního roku. Octavia v závěru sice ještě zazlobila, takže poslední vložku absolvovali snad spíše vyhlídkovým tempem, ale ani ztráta půl minuty nemohla zisk zaslouženého poháru za třetí místo ohrozit.
 
„Jedno pěkné umístění to asi nespraví… Je pravda, že malá náplast na letošní smůlu to přeci jenom je. U nás v týmu byla velká pohoda i když úplně bez problémů to nebylo, ale ty měli s výjimkou Honzy a Vaška všichni. Oni dva jsou jezdecky a technicky někde jinde a proto nám všem ostatním tolik ujeli. My jsme rádi, že jsme první ve „zbytku světa“. Těší mě časy hlavně ze soboty, kdy jsme po špatném obutí v prvním kole se z toho nějak vymanili a zajížděli jsme třetí časy.
 
Drželi jsme se tak vteřinu na kilometr za Honzou Kopeckých a to mě těší asi ze všeho nejvíc. Snad se nám letos podařilo zachránit prioritu a proto pojedeme už jen Slovensko a Prahu. Třebíč zřejmě vynecháme, protože v té době se bude v Maďarsku Tamás Turi snažit o domácí titul a já bych u toho rád byl,“ zhodnotil Karel soutěž a odkryl své další plány ve zbytku sezony, kdy bude chtít vylepšit své doposud čtvrté místo ve Slovenském šampionátu.
 
Méně důvodů k radosti měl Jiří Kulhan, druhý reprezentant Profiko Rally Teamu. Nový motor zabudovaný do VW Polo vydržel pracovat jen jednu rychlostí zkoušku a na druhé vypustil duši, takže z dvoudenní soutěže byl pro Jiřího a Milana Lišku mladšího takový minisprint na pár kilometrů. V Sosnové, kterou Jiří považuje za téměř domácí soutěž bude mít motor příležitost k reparátu.
 
 
Milan Hauer
Motorsport review
 
TISKOVÁ ZPRÁVA PROFIKO RALLY TEAMU
http://rally.profiko.cz/
 

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose