www.car.cz
 

Praha 2010: poprvé se snehěm, ale nějak méně diváků i fotografů
     8.12.2010 15:53 - Pavel Jelínek


Pražský sprint 2010 je po  šestnácté minulostí. Zřejmě vůbec poprvé v historii se pak jel jako vyloženě  zimní  soutěž.

Akci jsem absolvoval jistě mnohem více, než desetkrát a z toho  dvakrát  dokonce v roli tiskového mluvčího a  mediálního partnera. Podivný vztah ředitele soutěže a hlavního organizátora "PM" k divákům a k zástupcům médií však přinesl své neblahé  "ovoce". Diváků zjevně přijelo mnohem méně, než v letech minulých a než v době největší slávy akce. I když jinak byla jezdecká  účast skvělá a vidět  u nás mistra světa v akci, to není  až tak běžná záležitost! Ale i jména  Václav Pech, Emil Triner, Pavel Valoušek, či třeba Josef Béreš jsou jistě zárukou  kvality a dobrých výkonů. Stějně  tak  fandy "zahřáli" oba Semerádové, Štajf, Firla, Hozák, Bujáček, Brynda a další a další.

Jenže vstupenka na akci ve  výši řádově 300 korun pro jednu osobu ( nepočítaje další související náklady pro diváky...), to je prostě  pro našince poněkud  příliš !!  Kromě ceny vstupného se samozřejmě o nižší zájem diváků mohla postarat  rovněž ohlašovaná veliká  "kosa" ( tedy zima) nebo také třeba   obavy  ze sjízdnosti  silnic a dálnic. Přece  jen se v hodinách krátce před startem na našich silnicích děly "velké věci" a čekat někde na zatarasené  dálnici několik hodin, to není  právě  lákadlo pro každého. Když jsme v pátek po poledni vyráželi z Brna v celkem slušné  chumelenici, nebylo moc jisté, že do večera do 18 hodin se do Prahy  opravdu dostaneme.... I když  Déjednička byla kupodivu po oba dny zcela bez problémů sjízdná a dokonce ani kamiónové honičky zde zrovna neskončily žádnými zátarasami..

Za zmínku  ale možná stojí i skutečnost, že pořadatelé k výběru vstupného  nepřistupovali  nějak  příliš odpovědně ......Takže kdo chtěl, mohl i  ušetřit a dívat se i bez vstupenky. I když třeba na stadión Evžena Rošického by se asi nedostal,podobně  asi  ani hlavním  vchodem do Chuchle - ale jinam určitě ano ........:_)) A nakonec  ani ta zima snad nebyla tak strašná a když se člověk dobře oblékl, šlo to.

Pokud pak jde o  novináře, místními moderátory vtipně označované  za "mediální hyeny", v Praze je celkem tradiční problém s akreditacemi. ( i když ten je nyní  už téměř vždy a všude...- nejspíš  proto, aby bylo méně prezentace, kterou patrně  podle NĚKOHO posádky ani pořadatelé  NEpotřebují !!.....) ). Zatímco v letech minulých je prakticky nikdo neřešil, letos sice patrně na přání sponzorů, kteří pochopili, že  bez  prezentace na fotkách v médiích a na internetu to  nejde, bylo  přiděleno pár novinářských akreditací a dokonce několik  fotovest. Tedy v postatě volných vstupenek pro  žurnalisty. Mnoho dalších fotografů ale se svými žádostmi  neuspělo, takže se přijeli jen podívat nebo nejeli  vůbec. Třeba z moravských fotografů jsem nezahlédl snad nikoho z těch  významnějších ....  Takže prostě  novinářů přijelo jen pár a třeba v Chuchli fotografové skoro nebyli  vidět ( resp. jich zde bylo jen pár...). I když kolega říkal, že skupinka fotografů stojí kdesi na druhé straně  závodiště , kam jsem ale již nedohlédl.

Zřejmě  chytře stáli  všichni vedle  sebe  v jedné zatáčce, jak  už  se tak stalo zvykem.... Asi proto, aby všichni měli  fotografie pěkně podobné :-)))))))). Přitom právě v Chuchli bylo  úžasných místeček k focení  či natáčení  mnoho a mnoho !! A tak zde bylo k vidění mnoho sněhových  výletů do  bariér, i když některé bohužel skončily totálním zapadnutím vozů.

Přestože novinka v Chuchli byla úžasná a podobný ledový, či sněhový  tobogán, to tady ještě  u nás nebylo !!! A jistě si to užívali diváci  i závodníci. Hlavně někteří. Dodejme, že trať v Chuchli byla  letos vedena zcela jinak, než  vloni, kdy  se jelo po  dráze,  kde běhají i koníci, kteří jsou tady "doma". Jenže tato hliněná dráha dostala pořádně  zabrat a tak se hledaly další možnosti vužití zdejšího areálu. A myslím se to  i celkem povedlo a snad se Chuchle opět  příště "vrátí".!

Navíc nelze nezmínit ne zcela vydařený  časový harmonogram !! Tradičně.:-(( Možná  to  každému nemusí být zcela jasné, takže pro takové  případy i polopaticky: Pokud se na akci sjíždějí  diváci z celé  republiky i ze zahraničí, pak v případě startu v  osm hodin ráno musejí  třeba ze Zlína vyrážet v nějaké  tři nebo čtyři hodiny po  ránu !! Ale i když  je divák Pražák, jak poleno, musí  nepochybně vyjíždět hodně před sedmou hodinou ráno a tedy vstávat před šestou, pokud chce jet třeba na RZ  Karlík, novinku letošního ročníku... Což platí  i pro ty, kteří investovali  tisíce do noclehu v hotelu, ale nakonec  stejně ani nemohou   "zapařit...:-)......

Za daleko  horší ale považuji  stavbu harmonogramu v případě Chuchle a Strahova. V obou  případech se jednalo o nepochybně  divácké zkoušky. Jenže v Chuchli byla  tribuna naplněna jen chvíli !!! Proč ?? Na trati ještě stále  kroužila WRCéčka a davy diváků již  přejížděly na Strahov !! Protože na přejezd to zase není až takový kousek a hlavně je tu  tradiční problém  se zaparkováním, potažmo s místními  chytrolíny  v uniformách.... Přitom by situaci šlo velmi snadno vyřešit - už proto, že v případě Pražského  sprintu nejde o žádné body, jen o to se  na závěr  představit fanouškům a rozloučit se s nimi ....

Takže taková pauzička po Chuchli ať již v podobě třeba o hodinku prodlouženého servisu nebo třeba v podobě dalšího  návratu na RZ Karlík by "zařídila" to, že by diváci nemuseli odjíždět, když jezdcí  WRCa, ale klidně  až po průjezdu posledních  vozů..... Navíc to řešení snad není nijak  složité ani komplikované, stačí jen chtít.

Již za necelý týden se jede další podobná akce- Mikulášský sprint ve Slušovicích, tedy v baště rallye  na Zlínsku :-)). Tady mimochodem  hned při prvním ročníku ( tedy vloni) pochopili, že se jedná  především  o show a dokazují také  to, že vše lze stihnout prakticky během jednoho dne.( včetně tréninku a přejímek ..)  A tak  se nestartuje  v sedm nebo osm ráno, ale  parádně  v POLEDNE. takže v poklidu mohou přijet i fandové  hodně zdaleka.... A vše v pohodě stihnou !!! A o to jde !!!

I ve Slušovicích pak jsou haldy sněhu a tak  jistě i zde se pojede na sněhu. Dokonce možná   budou  povoleny i hroty, takže to bude zase mnohem zajímavější :-)) !! A posádky by nemusely jet  až tak  příliš opatrně, jak jely nekteré v Praze.

Obě akce budou mimochodem k vidění i v reportážích v TV Motormix ( viz. www.tvmotormix.cz ). Nejnovější díl pak je ke snadnému stažení  zde:

MOTORMIX : dakarské přípravy, Admont rallye i otazníky nad zrušením Vyškova …
Dakarská technika je otestována a již pluje z přístavu v Le Havre do zámoří do Buenos Aires, kde v úvodu ledna Dakar 2011 odstartuje. Stejně tak je pak již nyní jasné, že také v roce 2012 novodobý Dakar zůstává na stejném kontinentu a do Afriky se zatím nevrátí. Podíváme se také na Admont rallye do Rakouska

 Tak všechny ZVU !!:-))

 

ps: pěkné foto  nejen z Prahy zde :

 

Pavel Jelínek

šéfredaktor TV Motormix  atd atd

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Josef Macháček a jeho starty v sezóně 2010, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose